Menu główne
Handlowiec 03/2025
slajd 1
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Tytuł po raz pierwszy ukazał się w 1923 roku
Aktualności
wtorek, 03 czerwca 2025
inf. prasowa

Kampania #Rybniczanie zrealizowana w 2024 roku przez Focus Park w Rybniku została doceniona przez międzynarodowe jury i znalazła się w finale prestiżowego konkursu SOLAL Awards – jednego z najważniejszych wyróżnień w branży marketingu miejsc w Europie. Patronat nad kampanią #Rybniczanie objął prezydent Rybnika Piotr Kuczera, co dodatkowo podkreśla znaczenie projektu dla lokalnej społeczności.

#Rybniczanie. Z szacunku do przeszłości

Kampania #Rybniczanie miała – na celu przypomnienie historii miejsca, w którym dziś funkcjonuje  centrum handlowe Focus Park. W jego murach od drugiej połowy XIX wieku działał browar należący do rodziny Müller – ważny element przemysłowego krajobrazu górniczego Rybnika. Produkowane tam piwo zdobywało nagrody na konkursach i cieszyło się dużą popularnością wśród lokalnej społeczności.

Focus Park otworzył swoje podwoje 5 września 2007 roku – zachowując część oryginalnych zabudowań browaru – w tym fragment słodowni i browarnianego komina.– Pamiętamy o przeszłości tego miejsca dlatego postanowiliśmy przypomnieć ją Rybniczanom – mówi Sonia Kostecka, dyrektorka Focus Park Rybnik.

W ramach kampanii zebrano wspomnienia byłych pracowników browaru, które zostały zdigitalizowane i udostępnione w formatach wideo w mediach społecznościowych. W centrum handlowym stworzono również mini muzeum browarnictwa, z eksponatami sięgającymi nawet sprzed stu lat. Zorganizowano spotkania ze znanymi mieszkańcami Rybnika oraz spacery śladami browarniczej historii miasta. Ambasadorem kampanii został znany z Kabaretu Młodych Panów Mateusz Banaszkiewicz.

Jednym z elementów wieńczących kampanię był konkurs na mural o tematyce browarniczej. Zwycięski projekt zostanie zrealizowany jeszcze tej wiosny na jednej z kamienic w centrum Rybnika. – Mural będzie trwałym śladem kampanii #Rybniczanie i symbolicznym mostem między przeszłością a teraźniejszością miasta – dodaje Sonia Kostecka.

Międzynarodowe uznanie

Kampania została zakwalifikowana do finału konkursu SOLAL Awards, który uznawany jest za branżowy odpowiednik Oskarów w marketingu miejsc. – Naszym głównym celem jest nagradzanie doskonałości, innowacyjności, kreatywności i skuteczności – powiedział do portalu retailnet.pl Alan Thornton, przewodniczący jury SOLAL Awards i dyrektor zarządzający AL Marketing, brytyjskiej agencji specjalizującej się w marketingu obiektów handlowo-rozrywkowych.

W skład jury wchodzi około 25 ekspertów z całego świata. Ogłoszenie wyników finału odbędzie się 17 czerwca w Warszawie.

oprac. red.